Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Monday, August 18, 2008

cerpen pertama

Tangisan Hidup

detik2 jam kini aku hitung.
semakin lama semakin tersiksa,aku silap atau aku yang dikhianati. Itu persoalannya, aku merenung ke luar jendela melihat bangunan2 yang terang dek cahaya lampu yang berkelipan. Ini membuatkan aku semakin sedih. Ungkapan "Sya sayangkan Hafiz, tetapi kini ada lelaki lain dalam hati Sya." Tup......... Talian dimatikan oleh aku. Tersentak kerana ungkapan itu, mulut ku terkunci.. Aku kaku melihat wajah putih gebu dia didalam gambar hadapan aku. Bergini rupanya kasih sayang yang ak curah selama ini..

Ring-ring..... Tersentak aku melihat telifon bimbit ku berbunyi meminta untuk di angkat. tapi, hati ini pasrah dan sedih dengan nama yang terpapar di skrin telifon tersebut.
Hati apakah yang dimiliki oleh perempuan ini, sehingga melakukan sebegini kepadaku.

Allahuakhbar.......... Laungan azan berkumandang, sedih melihat jam sudah menunjukkan jam 6.45 a.m. Aku bangun dan mengejukkan rakan ku yang masih lina dibuai mimpi. "Nik!!Bangun Nik...Dah subuh ni..BANGUN!!!!"

"Hafiz,Kelas bermula jam berapa hari ini? Aku penatlah, tadi En.Rajan paksa aku buat dirian kepala sampai dapat.." Nik memulakan bicara.. "kau kan dah tak ke kelas satu hari ni, takkan tak boleh nak jawap soalan aku tadi". "wei.. ko dengar tak apa aku cakap ni?aku tanya engkau ni.."

aku masih mendiamkan diri aku..sedih masih membuak dalam hati ini..

"Hafiz???Bangun!!!wei,kau dah 2hari tak ke kelas ni pe hal?ko dah tak nak belajar ke?kan tak pasal2 tak dapat ambik exam nanti." "ko ape susah, ni hal aku. aku exam ke tak bukan masalah ko."

kini sudah lima hari aku meninggalkan kelas, aku mula terasa bersalah terhadap sikap ak terhadap kawan2 yang cuba membantu aku. Beep2....satu masej masuk, (kenapa tak pergi kelas?abg lupa ke janji abg dgn mak?kawan2 abg call umh bagitahu.kenapa tutup telifon time mak call?) ha!! aku tergamang, kini mak aku telah tahu masalah aku. ape perlu aku laku kan...

tamat..hehehehe

bgtulah crita yang aku nak bgth..
patukah perempuan tu wat sebegitu terhadap lelaki itu?
apekah yang perlu dilakukan oleh lelaki itu?
curahkan idea anda..

2 comments:

monolograsya said...

juz to say..
cinta yg plg indah disisi islam ialah percintaan slps ikatan prkhwinan..=)
jz believe!..n u'll agree with it..
cnclusion from de story..
don't believe others 100% in our mindset..even ur swit3 heart bcz people able to change..~~
seeking for the true love is everything~
get Allah love n He'll give us everything..

AppLe_QuEeN said...

umm...she loves you..die syg kat mung tp..die syg lelaki tu lebih sikit je dr mung...hey, jgn sedey sgt! life has got to moves on..i understand u..fatin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...