Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Saturday, April 10, 2010

SEMANGAT 2

dengan kepala yang penuh persoalan, ak melihat kelas sunyi seakan-akan tiada penghuni. kenapa hari ini semua berubah dan pelik semua kejadiannya yang berlaku. ku lihat pensyarah mengajar tak lah seronok sangat. padahal dialah yang paling bosan dan paling kurang ajar budak kelas ak melayannye. "ape kene dengan dak 2 orang ni?dari tadi sedey je" bisik hati melihat Juang dan Sayat. "kau dah jadi cikgu,bestlah." sambil deraian gelak tawa rakan-rakan ku. mereka tak habis-habis mengenakan ak sebab ak mendapat tawaran sambungan ke maktab perguruan. "dah lah hang pi duk nung jauh kat kodah." lagi sekali telinga ni cam nak berdarah je panas. begitulah gelagat kawan-kawan yang memenuhi ruang hati ak. "kau kalau dah duk tempat orang, jangan wat mcm duk kat kg ni. sana ramai orang yang kita tak kenal and tahu peribadi. selalu jugak ak dengar budak-budak kita belaja kat sana lupe diri bila balik kampung. ak xnak lah mung pun join dorang jugak. nanti lagi sorang kawan kami hilang". nasihat paling mulus dari soorang kawan ak. ak paling sayang dia. dia dah macam ayah aku no dua. "lari!!" tiba-tiba pekikan yang menyedarkan ak dari lamunan. ak lihat kiri kanan ak dah tak ada manusia, yang tinggal kerusi dan meja. "ya allah" bisik hati. ak keluar dan lihat semua pelajar lintang pukan melarikan diri.
ak luhat kepulan asap datang dari blok kelas Sya. ak turuk sama belari kearah kumpulan pelajar di padang. "kenapa Man?" dengan nafas tersedu-sedu. "tadi ada orang mengamuk bakar bilik tutor A5." tenganga aku mendengar. "habistu mana semua budak kelas tu?" hati risau semakin memuncak. manakan tidak, itu adalah kelas Sya. Man hanya mengangkat bahu.
p/s: sambungan 2

6 comments:

radhiahsyahida said...

'lihat' la bukan 'luhat'
teruskan! aku nk baca.. =)

gurumusafir said...

hehehe
tq...
comentlah pe yg ptut

toblerone said...

mmg byk typing error n ayt u susa cket nk phm..u can do it better lalink..chayok2!!:)

gurumusafir said...

ok...
ayt lam ni banyak yang kene fikir..
ada mksud disebalik semua ayat2 ni....

inn_marshall said...

bagos2...
ade gak keje bermanfaat :)
ngee~
commit la sampai habis...

Anis Sha Muhammad said...

cool..ade smbungan x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...