Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Wednesday, August 31, 2011

Surat Untuk Kekasih 2

sekadar ilusi
Assalamualaikum. Awak apa khabar? Saya harap awak sihat sejahtera disamping keluarga. :)
Hari ini first day hari raya idul fitri.hehe.macam-macam telatah dan ragam nak kongsi dengan awak. Dan macam-macam juga kita lalui untuk hari raya pertama bersama ini kan? :(

Awak2, hari ni saya dah mula batuk-batuk. Badan pun dah mula tunjukkan isyarat untuk mengistiharkan perang dengan virus dalam badan, sedihnya awak masih tiada bersama. Bangun pagi tadi ayah kejutkan, sedikit terlewat dan telepas ke masjid untuk solat subuh. Sebab itulah saya sedih nak tinggalkan ramadhan.

Dah siap mandi raya tadi, dalam dua bila memikirkan tentang pakaian. Baju Melayu ke baju Qurta, saya tanya awak, awak tak respon. Sombong gilak awak dengan saya hari ini, merajuk apa entah pagi-pagi raya ni.hehe.. Mujur dan syukur saya ni sabar tinggi.haha.. So memandagkan ahli keluarga pakai baju sedondong, termasuk awak, saya pun ikut pakailah baju melayu yang mak jahitkan tu.

Bila semua dah ready, ingat nak ambik gambar sebelum pergi solat sunat hari raya. Tapi ada pulak sorang ahli keluarga kita buat spoil. Ada ke patut baru nak mandi, last-last pergi solat dulu. Bestkan khutbah kat kampung saya, lain daripada yang lain.haha.. Harap awak tak terkejut dengan suasana dan cara kampung saya nanti dilain waktu. Awak2, mak pakai telekung awak pilihkan tu, mak kata mudalah mak kali ini.hehe..

Siap aje solat raya awak masih menyepi dengan saya, sayu je hati dikala saya melihat orang lain bermaafan, saya pun turut sama bermaafan dengan mak ayah. Satu ayatpun awak tak nak bersuara dengan saya. Mungkin ada kesilapan saya yang masih membengkak di hati awak kan? :)

gambar hiasan
keluarga aku ni.hehe
Bila semua tetamu datang dan pulang, baru sempat kita semua bergambar bersama-sama. Cantikkan family potret yang cuba saya buat ni kan??hehe.. Awak pulak tak ada time gambar diambil, awak kemana sentiasa menghilang dikala ada sesuatu penting.hehe

Tapi mujurlah awak pandai ambik hati sayakan. Ada juga awak last-last dengan tudung lilit2nya, baju pulak havoc gitu. ada kelas.kiki.. Apa-apapun santek!!hehe.. Sampai makpun tertanya-tanya, menantu mak ke ni..haha.. Gelak aje saya dengan adik mendengarnya. Muka awak yang mulus tu memang semakin comel bila dipadankan dengan tudung camtu.

Awak, tadi kami pergi lawat nenek belah ayah dulu. Dia tahu awak orang mana, saya baru perasan selama ni dia selalu sebut saya akan kawin dengan orang dari negeri mak ayah awak dan sekarang semakin kuat bila ada awak. Tok ada kuasa psycho kan??haha... Dulu kami selalu gelak bila tok cakap camtu, tapi sekarang semakin teserlah kata-katanya. Dia cakap saya dah ada 3 orang anak bila tengok saya dukung sepupu. Sayakan suka baby. :)

Pastu terus gerak pergi umah tok belah mak pulak. Hehe.. Kat sini event besar bermula, family day yang saya kelolai. Seronokkan bakar satay sama-sama, borak and melawak dengan sepupu sepapat.kan2?? Mujur kita tak boleh makn satay kan, kalau tak confirm habis.hehe

Sekarang masa dah tamat. Baru sampai umah untuk dedikasikan surat untuk awak simpan dan baca isi hati saya pada hari ini. Saya rindu awak sangat-sangat. Setiap kejadian Allah itu ada hikmahnya, kan?? Jadi kita kena yakin akan ketentuanNYA.

p/s:nanti saya sambung dalam surat yang akan datang pula. saya rindu awak..hehe

1 comment:

Anonymous said...

macam tahu je gerangan kkasih ni......kikikikiki.....tp..... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...