Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Monday, August 30, 2010

Perjalanan Dunia

Salam Sejahtera... pagi2 ni nak bagi entry kearah memuhasabah diri yang agak serius.
........................................................................
kita kini telah memasuki usia yang amat penting dalam pembentukan diri yang semakin hampir kepada pengakhiran. Disini terdapat beberapa persoalan yang akan mengubah hidup.

Soalan 1
Perlukah kita berubah??
Ya...amat perlu untuk menentukan keikhlasan hati untuk berjuang menanti keredhaannya. Selagi hidup menentukan segalanya, kita akan terus sunyi dan ketinggalan dalam segalanya. setiap insan dikurniakan kepandaian serta akal untuk menentukan penyelesaian masalah. Pencipta kita telah memberi satu rahmat yang amat bernilai dan berguna untuk kita pastikan tidak terpesong dari jalan NYA..

Soalan 2
Kenapa kita begini?
satu persoalan yang mana akan menentukan tahap pemikiran seorang insan yang melalui perjalan kehidupannya. sama seperti persoalan 1, kita tidak lari dari melakukan sesuatu kesilapan. jadi kita perlu berubah untuk menjadikannya lebih success. dan kita akan terus begini selagi kita masih tidak dapat menentukan tahap keikhlasan hati kita. DIA telah menetapkan segalanya, cuma dia bagi kita pilihan untuk memilih dan mengubah kenyataan. kerana sesiapa yang berusaha, dia lah yang akan berjaya dan mengubah kedaan tersebut.

Soalan 3
Siapakah kita untuk berubah?
kita adalah umat dan askar suruhan Nya untuk menyembahNya. sila munasabah hati dan lihat segala segi dan segala genap kehidupan. kita adalah insan yang amat bertuah kerana diberi pilihan dan peluang. berubah bukan satu perkara yang bholeh berlaku dengan sekadar mengeluarkan isi hati.


p/s:sedang menghayati kehidupan.

2 comments:

Redbloodsnow said...

nice entry ah. suke zie baca :)

gurumusafir said...

thanz zie....
jmputlah dtg lg
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...