Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Monday, July 11, 2011

Hadapi Dengan Senyuman

belum habis lagi ulasan tentang lagu Ungu lam entry minggu lepas, aku terus langkah kepada entry lagu baru..Yeah!! this song....Hadapi Dengan Senyuman..ia adalah nukilan dan nyanyian kumpulan Dewa..walaupun lagu ni dah lama..lagu ni banyak membuat seseorang atau lebih senang "aku" untuk menghadapi dengan lebih baik..

kisahnya bermula dengan teguran oleh seorang yang amat istimewa..beliau kata jangan sedih2..walhal aku yang selalu chill kan dia..but hari tu dia bagitahu,kita kena hadapi sesuatu dugaan yang Allah bagi dengan senyuman, kerana senyuman itu sedekah and membuatkan hati menjadi tenang..

wah...bila difikir2kan balik..aku pernah gunakan ayat tu..sama sebijik..than situ lah permulaan tentangnya.. Ia membuatkan aku untuk lebih mengingati dan menghargai sesuatu dengan lebih dalam..

Tetapi tak semua perkara boleh dihadapi dengan tenang, memang akan ada masalah yang akan membebankan kepala lutut kita ni kan??kerana ujian yang didatangkan bukan sentiasa mampu dihadapi oleh hambanya dengan tenang dan mudah sebab iman setiap manusia adalah berbeza.

UjianNYA adalah untuk menguatkan keimanan dan keinginan kita untuk BERTUHAN..percayalah, sejauh mana kita mengingati setiap masa untuk ditempatkan dikalangan para soleh solehah nanti.

Berbalik kepada lagu tadi...Ia adalah perintis kepada kembali kepada zahirnya kehidupan ini selain dari alunan irama syurga..Jangan lah kita mendengar sekadar halwa telinga, tetapi mengikuti secara langsung melalui hati yang BERTUHAN.....


Aku pun masih lagi berada pada tahap yang kebiasaan manusia masih tercari-cari identiti untuk dilalui. Kerna bukan mudah untuk membuka laluan halaqah dalam kehidupan ini.

Mengingati bukan untuk diingati,
mempercayai bukanlah untuk dipercayai,
menyayangi bukan untuk disayangi,
mencintai bukan juga untuk dicintai;
tetapi sedarlah ia kerana Allah yang menzahirkan perasaan kerana hanya pada DIA kita layak untuk dicintai.. 

7 comments:

ashyiqin said...

:) like! like! sandarkan pada Allah..cintai lah kerana Allah.. sayangilah kerana Allah.. semoga mnjd ketua keluarga dan pemimpin yg terbaik suatu hari nnti...

gurumusafir said...

i'allah...thanz!!!
same lah tu awk juga nanti....
berlaku baik lah dengan si somi ye...
kim salam sama dia...
hehe~~

ashyiqin said...

sy masih single ok... huhu~ lum bersuami.. ade ibu mertua sahaja.. hahaha~

gurumusafir said...

wah!!!hebatnye..hahaha....
nak tgk lah camne ibu mertua dia nanti...yelah..cik somi xd..tgk ibu mertua pon jadi..kan??bole??hahaha

sab solhi said...

ade jugak wat entry sal senyum!! hehe

sab solhi said...

ade jugak wat entry sal senyum!! hehe

gurumusafir said...

hehe...xd tgk sape2 pon ok...sendiri telintas ni..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...