Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Sunday, June 2, 2013

Kembali


Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah masih diberikan kesempatan untuk menulis dalam laman yang kadangkala meninggalkan seribu kesan dan pengalaman mematangkan diri.

Setiap pelakuan manusia itu akan diadili dengan baik dan saksama, ia pasti!!

Dikala hati kita riang apabila menerima pemberianNya, kita sentiasa lupa dan alpa untuk memikirkan saat kosong bakal kembali. Di saat inilah manusia akan kembali pada pemikiran asalnya untuk membina jati diri yang lebih kuat.

Pada saat kita di duga dengan masalah untuk kifarah dosa lama, kita akan alpa dan menjadikan orang terdekat sasaran untuk menyalahkan. Setelah sekian lama menerima rahmatNya, kita akan diuji dengan di tarik sedikit nikmat.

Pada saat kita jatuh juga akan muncul parasit penambah sakit pada diri. Jikalau dalam perhubungan kita dengan manusia, akan menjelma "sahabat lama", "teman baru" dan sebagainya untuk menambah kesetian dan kekuatan kita dalam menyerahkan diri padaNya.

Kembalinya hati ini adalah untuk kita merenung sejauh mana tarbiyah sebelum ini menghasilkan kekuatan diri kita. Cukupkah segala usaha kita lakukan sebelum ini atau hanya sekadar melepaskan keselesaan bukan pada masanya.

Mencari renungan kembali...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...