Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Tuesday, August 9, 2011

Jamboree on the air & internet (JOTA&JOTI)

bermusafir dalam pengakap
Assalamualaikum...salam pengakap..
wah..semangat je dengan pengakap..hehe..by the way, ni adalah kisah 2 hari 1 malam di Pusat Pengakap Malaysia, Wisma Dato Shafie Mohd Salleh untuk Jamboree on the air & Jamboree on the Internet..(ASIA-PASIFIC REGIONAL AIR-INTERNET JAMBOREE 2011-NASIONAL HQ STATION-9M4SJH).. Group pertama atau geng-geng yang naik bas telah bergerak pada 5hb September (jumaat) jam 3.00 ptg dari kampus. Dan aku bergerak pada jam 6.30pagi 6hb September (sabtu)..

Pada awalnya perasmian bermula pada jam 8pagi hari sabtu.tapi telah berlaku perubahan plan yang mana ia dimulakan pada malam jumaat tu juga.. Terkilan dan sedih jugak aku merasa kerana hajat dihati nak bermula dari awal program, tapi terbantut dengan perubahan jadual..


lencana Jota Joti 2011
Pagi tu aktiviti bermula dengan istiadat bendera. dan Din diberi penghormatan untuk menjadi ketua bendera..haha..nak cerita panjang pon bosan gak kan..so kite biarkan gambar bercerita. Aktiviti yang dilakukan semasa berada disini ialah fox haunting,code Morse,mengunakan radio amatur untuk berhubungan dengan pengakap lain di seluruh dunia dan berchating dengan pengakap dari seluruh dunia..wah..best2..dan jika semua tugasan yang diberikan ini kami dapat selesaikan..makan lencana ini akan diberikan..hehehe..


Bersemangat tu..
Bersama Kol Mira Aman..dialah yang bawa kami ke sini.
semasa pembahagian kumpulan dan terdapat 5 patrol.patrol 1:alpha
patrol 2:bravo
patrol 3:charlie
patrol 4:delta
patrol 5:echopatrol 6 :foxrot
dalam perbincangan
kad kawalan.
terdapat juga aktiviti yang telah di jalankan tetapi tiada gambar..haha..
seperti fox haunting yang mana kami perlu mencari beacondan cop di kertas kawalan yang diberikan..kami akan mencari dengan mengunakan radio berfrequincy..









dalam perbincangan patrol echo 

kepenatan pada hari ke 3..hehe
ni bersama dengan orang penting or penjaga kami..
bersama Kol Mira Aman
sebelum kawalan kehormat
hahaha..permainan yang amat best..buaya-biawak..
kawalan kehormat
kawalan kehormat sebelum ketibaan Dato.
haha..menang jugak lah satu kategori...
penerima anugerah bagi kategori masing2..
dan ini ialah semua peserta dan jawatankuasa yang terlibat

2 comments:

tunz said...

jambori ni di mana?anak2 saya ahli pengakap kanak2.pernah sertai camping n korobori di kem tan chay yan melaka....suka ank2 sertai aktiviti spt ini.tahniah kpd anda

gurumusafir said...

as salam..thanz sudi singgah tunz...ni bua kat pusat pengakap malaysia di balakong..i'allah akan ada lanjutan lagi di kuala lipis bln 10 nt...jika berminat..cuba tnye pengakap negeri pasal tu & pasal jamboree kembangsaan di kem telaga batin trg...

hehe...bgslh..blh elakkan mreka dari gejala sosial melampau skan ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...