Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Friday, October 21, 2011

Surat Untuk Kekasih 8

Assalamualaikum awak :-) hope sangat awak sihat. Macam mana tekanan darah awak? Jangan lupa bersenam and makan ikut jadual. Ke tak ada jadual kat sana? Haha.. Nanti saya bagi awak jadual baru kalau tak ada.

mee bandung y best!!
Awak,rindu awak sangat-sangat. Semalam saya pergi makan kat kedai Mee Bandung & Char Kueh Teow yang jadi favorite kita tu dengan rakan pejabat. Dia orang tekejut saya tahu jalan ke sana and fasih kawasan tu, gelak sorang-sorang saya semalam bila terkenang yang kita penah sesat masa cari klinik dulu. Mana taknya, jauh kot kawasan tu dengan pejabat kita dulukan? Saja je saya bawak dorang makan kat kawasan tu bila saya rindukan awak. Setiap suapan saya pasti akan terukir senyuman melihat awak makan depan saya. Ingat tak yang udang dalam pinggan saya melompat ke meja sebelah?haha.. Mujurlah masa tu orang tak ramai,kalau tak balik tutup mukalah kita. Awaklah yang degil suh saya kopek kulit udang tu. Mana pernah saya buang kulit udang selama saya makan udang sehinggalah saya keluar makan dengan awak hari itu. Setiap kali tengok udang mesti senyum sorang-sorang. Wah!! Banyakkan kenangan kita :-)

Char Kueh Teow hiasan
Awak,hujung bulan ni saya akan ke hutan kat negeri jiran kita. Saya dihantar oleh syarikat untuk menjadi salah seorang urusetia dan fesilitator untuk staff baru yang perlu menjalankan kajian and penyelidikan bagi bahagian RnD syarikat. Agak teruja and bedebar. Hehe. Yelah, kalau sebelum ni awak akan ada sebagai pembantu saya dalam mengendalikan program and bengkel syarikat. Mungkin Allah nak saya berdikari and memberi saya peluang dalam mengecapi erti seorang pekerja. :-) Kali ini jumlah staff terlibat agak ramai dalam sejarah kajian syarikat untuk bangunkan satu suasana complex dalam bangunan bagi kehidupan baru. Tu kan bidang awakkan? Pokok-pokok, binatang and all berkaitan alam adalah minat awak :-) Bangga saya dapat realisasikan hasrat awak untuk bangunkan bangunan hijau pertama dalam RnD awak dulu.

Sayang, semakin kita menghampiri kebahagiaan maka semakin bertambahlah ujian untuk kita harungi. Hari tu saya ada ikut seminar suami soleh pemangkin ummah cemerlang. Ibu awaklah yang suruh pergi. Hehe.. Awak, ibu rindukan awak sebenarnya. But dia akur dengan keputusan saya untuk larikan awak seketika di sana. Ibu kata nanti dia akan pergi melawat awak,tapi sekarang ibu betul-betul tak boleh biarkan lelaki gila bayang itu menggangu hubungan kita. Sebab tu ibu dengan tabah cuba untuk selesaikan masalah itu. Saya kagum dengan sikap ibu yang sentiasa cuba memberikan yang terbaik untuk awak dan saya. Benar kata awak, ibulah yang paling memahami awak disamping mak yang sentiasa bersama awak.

buku yang mengajar hidup dalam agama
Bebalik pada Seminar tu, ia banyak memberikan semangat baru untuk saya terus bersama awak lalui ujian yang semakin menghampiri penamat ini. Setiap kata-kata ustaz yang sampaikan motivasi dan dorongan untuk melihat perubahan yang berlaku dalam kalangan suami masa kini saya catatkan untuk ulangkaji dengan awak balik nanti. :-) Satu ayat yang paling berkesan pada saya ialah
"haruskah kita menyayangi isteri jika kita belum mampu mencintai seluruh kelemahan isteri dan kepincangn dalam intitusi keluarga itu sendiri"
Sebak dan hanya titisan mutiara menyelubungi hati ini takala melihat gambar awak. Benar kata awak, jangan melihat keburukan orang tetapi carilah keistimewaan yang tak seberapa kerna ia paling manis dalam perhubungan.

Nampaknya surat kali ini dah sampai pada peleraian untuk mencari konklusi hati. Terima kasih sayang!!! :-)

10 comments:

maisara said...

wah!! sedapnya kuew teaw! febret saya..

semoga dipermudahkan urusan watak2 dalam surat ni.. tabah!

gurumusafir said...

eh??
syukran

um2..
watak ni boleh diubah2 kehendaknya..
sama seperti manusia yang mana Allah akan mengubah mengikut kesesuaian dan kehendakNYA

jadi haruslah sntiasa berdoa padaNya...

:)
thanz..

Pecinta Sukan said...

style ler surat ko nie bukert..agak-agak bila aku nk dapat surat ko nie??haha

Anonymous said...

lame xmknn char kuew teow kat meriah,,kuikui,,bile la nk blanje n??
_9_

gurumusafir said...

pencipta sukan:hahaha..ko jgn din..kan nanti aku buat utk ko, ko lari lak..hahaha

_9_ :meriah j ke??xbest..nanti kita p mkn jauh2 skit...hahaha

gadisarawak said...

buku tu? hahahah

Anonymous said...

buku tu? aha

sy adek kamu. yg pernah meihat buku itu. hahaha

gurumusafir said...

sab:hahaha..what??jgn nak ngade lah dak kecik..hahaha

any:???where??hahaha

Anonymous said...

bro, xmau tulis surat balasan dri si istri ka? haha
anyway, it's a nice book isn't it?

gurumusafir said...

any : dalam proses..i'allah akan di publish tak lama lagi.. :)
buku tu mmg best..siapa y tahu isi hati alquran, maka dekatlah ia dengan maha pencipta. :)

cintalah kerana Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...