Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Saturday, November 12, 2011

Surat Untuk Kekasih 9

Assalamualaikum awak... Apa khabar kali ini? Maaflah lama and jarang-jarang tuliskan surat untuk awak. Sekarang sibuk dengan program syarikat and persatuan kemasyarakatan yang saya join ni, banyak plak program yang dijemput akhir-akhir ini. :-)

Macam mana keadaan kesihatan awak, da semakin ok ke? Hope sangat awak mengikut schedule dalam makan ubat. Jangan guna jawapan "tak pe" lagi,nanti semakin menjadi-jadi pulak sakit tu. :-) By the way ubat yang awak poskan untuk saya tu berkesan jugak, Allah telah sembuhkannya. Alhamdulillah :-)

Awak-awak, saya ada cerita bestlah. Nak tau tak berat saya da turun? Hehe. Banyak tau,da kembali kepada bmi (body mass index) yang paling ideal dah. Hehe. Kalau sebelum ni bmi saya 23.3 yang mana ia sama dengan awak kan?hehe. But now da 22 dan ia adalah paling ideal untuk lelaki :-P Awak kalau nak kurangkan berat, jangan diet melampau pulak and jangan rasa nak lawan turunkan berat tu. Nanti mengejuk bahaya tau, ia akan effect system body yang lain. Sama juga dengan ambil ubat diet, ia just suppliment and kita tetap kena makan ikut jadual. Lagipun awak bukan gemukpun, just berat je lebih :-)

Awak, tentang keinginan awak pulang bekerja dekat sini balik tu, saya rasa awak tak payahlah kerja lagi sebab lelaki tu makin mengila mengfitnah kita dekat CEO syarikat. Nanti confirm dia akan bagi feedback yang burut pada syarikat yang nak interview awak itu. Memang CEO nak tolong kita, but lelaki tu pandai bermain wayang. Ramai dah staff dia sampaikan cerita bukan-bukan. Ingat tak saya penah cerita yang akan bangunkan bangunan konsep hijau dalam surat terdahulu? Yang tu pun hampir ditukar pengurusan and dana untuk menjalankannya juga telah dirapikan, memang susah untuk mendapatkan barang coz supplier lama dipaksa untuk hantar dua invoice harga pada 3 deparment and kena lalui pemeriksaan ketat dari tiga-tiga tu.

aktiviti kemasyarakatan..hahaha
So saya harap awak bersabar dulu ok? Lagi 2 tahun aje, saya akan keluar dari syarikat ni and time tu kita akan kembali bersama. :-) I'allah. Jika kita berusaha, Allah akan tolong sebab Allah sukakan umatNya yang sentiasa mendambakan pertolonganNya and yang selalu mengingatiNya. Kan? Hehe. Jangan sesekali mengalah dengan dugaan dunia tau, we are strong people yang diberikan kelebihan oleh Allah untuk menerima 'hadiah' ini :-)

Setiap kejadian dan dugaan adalah pesanan dan petunjuk dari yang esa untuk kita supaya lebih mengingatiNya and berusaha. Sampai disini sahaja surat untuk kali ini. Maafkan abang jika punyai salah silap pada sayang. Saya rindu and sayang awak sangat-sangat!

P/s:setiap kehidupan adalah untuk menghambakan diri padaNya. :-) awak, doakan present saya untuk syarikat nanti berjaya.

Surat Untuk Kekasih8 | Surat Untuk Kekasih 10

8 comments:

Anonymous said...

finally! lama dah tunggu surat nombor9.. ending surat ni sampai berapa? x sabar tunggu ending.. hihihi..

Anonymous said...

nak wood's tu...

shukri said...

Assalamualaikum..

mmg suka menulis pasal cinta ke?

gurumusafir said...

any 1: eh?alhamdulillah.. :) i'allah tak lama lagi akan selesai... jika ia diizinkan Allah.. :)

any 2: nak?ambik n silakan.. :)

shukri :Waalaikumussalam :)
bkn menulis pasal cnta,tapi cuba merungkai konflick y ada dalam kehidupan manusia. tak semua cinta itu jiwang or menyakitkan..cuma pada siapa cinta itu akan menunjukkan hasil :)
ni hanya nukilan n tulisan idea y d kurniakan ilahi. sebab cinta ilahi hanya padaNYA yang satu..manusia hanya sandaran untuk kita lebih mencintaiNYA

Anonymous said...

sy tahu bile surat n nak berakhir,,kui3,,
_9_

gurumusafir said...

hahaha...
agak2 bila tu _9_ ?

gadisarawak said...

nk tnye jugak laa... bila ea nk berakhir~~~~ hihihihi...

gurumusafir said...

sab : hahaha...ntahlah...tunggu semua cerita smpai penamat lah..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...