Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Friday, September 7, 2012

Hari Ke-Empat

Bismillahirahmanirahim...
"Cukup sudah empat hari  yang di nanti. Senyuman lebar terukir pabila sampai di sekolah. Ku lihat jam, ku tenung bayang-banyang menanti ia tegak mengikut tubuh. Setiap saat on-off di tekan menanti berita gembira. Kerinduan kini mula membuak-buak untuk aku mengawalnya."

cc gambar goggle liza 
Sejuk mula menusuk setiap pelusuk tubuh, pergerakan yang mula-mula perlahan kini semakin terasa lajunya. Setiap kereta yang dilintasi terasa seperti angin lalu dan hilang dari pandangan dalam sekelip mata. Begitu pantas masa berlalu, begitu juga kita manusia yang hanya seketika akan mengingati sesuatu dengan peristiwa.

Namun perasaan ini bukan seperti itu, ia berterusan dan akan bersambung sehingga hujung nyawa dengan izin Allah. Laluan ke Kajang dari Cheras agak lengang berbanding jalan Kajang ke Kuala Lumpur yang pagai beratur menunggu mendapat duit. Tapi itulah realiti dunia yang berada dalam laluan lorong tikus untuk mencapai cita-cita.

Semasa menunggu traffic light yang pertama, ada sebuah motor yang penuh dengan muatan bunga ros merah yang masih segar. Ya Rabbi, indah ciptaanMu di pagi hari untuk menggembirakan hati setiap manusia yang akan menerimanya nanti. Tersenyum dan terdetik di hati untuk menyediakan sejambak bunga seperti itu untuk mu nanti (^_^)

Cheras - Kajang
Melalui jalan bandar Kajang untuk ke Kjang Utama memang menyeronokkan dengan telatah manusia dan gelagak penghuni kota yang mula keluar mencari rezeki. Hinggalah melalui sebuah sekolah menengah, hatiku mula sayu dan gugup setiap kali melihat pintu pagarnya dan namanya. Cukup gah dengan nama seorang guru yang menyentuh hatiku. Akan aku cerita dalam entry "Cheras - Kajang" nanti :)

Cukup sudah empat hari  yang di nanti. Senyuman lebar terukir pabila sampai di sekolah. Ku lihat jam, ku tenung bayang-banyang menanti ia tegak mengikut tubuh. Setiap saat on-off di tekan menanti berita gembira. Kerinduan kini mula membuak-buak untuk aku mengawalnya.

Majlis Khatam Al-Quran menjadi pendamping dan penawar untuk melupakan seketika kerinduan di hati. Usai sahaja majlis terus ku menekan on-off untuk mengetahui berita gembira, namun masih kosong dan kusam.

Penantian itu indah jika kita berharap padaNya dan akhirnya Allah mengetahui saat yang terbaik. Solat jumaat yang paling indah muncul lagi untuk diri ini dalam hidup. Senyuman terukir takkala on-off membuahkan satu panggilan yang istimewa semasa laungan khutbah pertama berkumandang.

Sekian Kisah Empat Hari
p/s: setiap laluan ada likunya. Menanti kisah Hati menanti nanti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...