Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Friday, September 7, 2012

Hari Ketiga

Assalamualaikum :)
Banyak perkara berlaku hari ini dan banyak benda yang ingin dikongsikan dengan kamu. Tapi apakan daya, Allah itu tahu apa yang terbaik (^_^) Setiap jarak perjalanan hari ini mengajar diri ini untuk mengingati Nya dan kamu dengan lebih dekat. Setiap perkara punyai kelebihan dan kekurangan yang harus di pilih. Jika tersilap pilih, maka tenggelamlah kamu ke dalam mimpi indah ciptaan syaitoom durjana.

my nyang
Pemergian Nyang mengingatkan diri ini kepada kematian dengan lebih dekat. Sebenarnya semalam melihat gambar seorang rakan dengan arwah ibunya yang baru juga pulang kembali kepadaNya. Hati sayu dan sunggul pabila terasa begitu hampir dengan perkiraan kehidupanNya.

Mesej emak seawal pagi lebih mengejukkan dan terdiam. Hanya mulut terkumat-kamet membaca al-Fatihah dan selawat keataNya serta rasulNya. Direnungi gambar, diamati rupa, diingati wajah membuatkan hati ini lebih sayu. Alhamdulillah air subuh menyejukkan hati untuk sujud dan mengadu padaNya.

Titisan manik mengalir laju dalam rindu kepadamu. Ku memohon agar tuhan memperlancarkan urusan pada hari ini dan meredakan hati agar lebih tabah dalam menerima berita di pagi hari. Niat di hati tak nak satupun manik mengalir, tetapi apakan daya dalam hati terdapat beribu taman yang berbunga tunggu dimiliki oleh seseorang yang akan bergelar zaujah.

Kini selamat menempuh laluan seharian dan segalanya selamat. Alhamdulillah. Semoga bersemangat menanti hari esok menunggu kepulangan.

Ikhlas dar ku

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...