Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Thursday, September 22, 2011

Kesedaran 2

Scene di kelas :
Lelaki 1 - Woi, umah ko ada air tak pagi tadi?
Lelaki 2 - Xde.mesti rumah ko tak ada air jugak kan?? (sambil gelak dengan kuat) haha
Lelaki 1 - Silaplah bro. Rumah gua kondolah..apa barang takde air.. (gelak lagi kuat dari lelaki 1)haha
Lelaki 2 - Eleh!!eksyen ye..takpe2..

Scene di kedai :
Lelaki 2 - Jom g Pertama jap lagi, nak??
Lelaki 1 - Buat apa?
Lelaki 2 - Tempah jersilah sayangku intan payung!! (dengan nada menyindir)
Lelaki 1 - Aa kan. Ok je aku, Set time kita pergi
Lelaki 2 - Ok. Deal!!
Truutt...........trruuuuutttt......
-calling from 013****546-
Lelaki 2 - Siapa pulak ni (omelan di hati)
                Assalamualaikum...siapa ni?
Phone - Wsalam, ni saya lah Puan S.
Lelaki 2 - Oo..Kenapa puan?
Phone - Datang ambil banner kat atas meja saya than pergi gantung terus. Ok?
Lelaki 2- Ok puan..Tintah di junjung. (gelak lagi)haha
Phone - Ok..bye
teett...(talian dimatikan)
Lelaki 1 - Apa hal?
Lelaki 2 - Kena pergi gantung banner dululah lepas ini. Macam mana, nak ikut tak?
Lelaki 1 -Boleh je aku ni, ajak si besar ni sekali lah.
Lelaki 3 - Amboi mulut. Tak ada insuran betul engkau ni nyah..haha (gelak dengan suara garau)
Lelaki 1 - Tapi aku sakit perut ni. Kita ejah cepat sikit. Nak kejutkan rasaksa kat rumah kau lagi nanti (sambil menjueh kearah lelaki 2)

Scene gantung banner :
Lelaki 1 - Cepatlah!!dah nak lepas ni.
Lelaki 2 - Rumah aku tak ada air lah!!!
sunyi seketika
Lelaki 1 - (gelak dengan kuat) haha

Scene di rumah Lelaki 2 :
Lelaki 2 - Woi!!bangunlah cepat. Lewat dah ni.. (sambil menyepak kaki Lelaki 4)
Lelaki 4 - Asal lak ni?
Lelaki 1 & 2 - Nak tempah bajulah (?serentak) than gelak dengan kuat.
Lelaki 4 - Ok.Jap..
berlalu memasuki tandas
Lelaki 4 - Woi!!!tak ada airlah!!
Lelaki 4 keluar dengan hampa..
semua akhirnya duduk depan laptop tengok gambar model hot. Sambil-sambil komen apa yang patut.
Lelaki 1 - Bak rokok sebatang. (sambil menghulurkan tangan dengan isyarat meminta dari Lelaki 4)
Lelaki 4 - Nah.(menghulurkan rokok)
sunyi seketika............
10 minit berlalu......
Lelaki 1 - Woi gila!!!! Tak ada airlah(menjerit dengan kuat)
Lelaki 2 & 4 terpegun kaku seketika dan terlerai gelak dengan kuat. haha
Lelaki 2 - Kenapa kau pergi buang time tak ada air ni gilak!! (masih gelak) haha
Lelaki 1 - "odo,tlg aku odo" (bahasa dielet)
Lelaki 2 - gelak sambil menghulurkan kertas. "Nah!"
Lelaki 1 - Aku mana pandai guna kertaslah gilak!!
Lelaki 2 &4 gelak semakin kuat
Lelaki 1 - Tolanglah aku wei. Pergi ambil duit dalam wallet aku than belikan air mineral.
Lelaki 2 - masih gelak
Lelaki 1 - Tolonglah!!!
Lelaki 2 - Berapa botol?
Lelaki 1 - 2 botol.

Scene di kedai :
Penjual - Asal kau gelak tak stop ni ha?
Lelaki 2 - adalah. (masih ketawa macam orang gila)
Penjual - Kenapa beli sampai 2 botol,ajaib. Tak penah-penah kau beli air mineral. (senyum sinis)
Lelaki 2 - Darurah (sambil ketawa)

p/s : setiap perancanganNYA adalah terbaik. :) jangan mempersendakan sesiapa walaupun kita dipihak yang benar. Kerana Allah sukakan umatNya yang pengampun. :)

Kesedaran | Kesedaran 2 | Kesedaran 3 | Kesedaran 4

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...