Options:

Change NOW and ask me HOW

Change NOW and ask me HOW
call me for assist 0133526652 or bukert_89@yahoo.com.my

Sunday, September 18, 2011

Kesedaran

Scene pagi:
Truuttt.....truuuutttt....
L - "Ish,sape plak kacau pagi2 ni."
tit (butang answer ditekan) 
L - "hello.."
P - "hello...ai awak,selamat pagi!!!"sambil tersengih sorang2..
L - "Awak rupanya,nape pagi2 kacau saya da ni?"
P - "Ni ha, mak awak suh kejutkan pergi ambil dia kat stesen bas. Dia bagitu da sampai."
L - "Ya Allah!!!!" meninggalkan phone tanpa sebarang kata
P - "awak??awak??awak??"
"hmm..camni ke nak jadi laki aku?" (omelan dalam hati)

Scene tengahari:
P - Assalamualaikum...
MC - Waalaikumussalam.. Siapa tu? (sayup kedengaran dari ruang rumah) Jap ye, tutup api periuk sebentar.
MC - Laa...Mumtaz rupanya. Lama da sampai? Kenapa tak bagitahu nak datang. Boleh mak cik suruh budak bertuah tu ambilkan Mumtaz.
P - Tak apalah mak cik. Dia tu sibuk je memanjang. (Tersengih)
MC - Aa kan. Nak kumpul duit katanya (Ketawa terbahak2)
P -Yelah mak cik, betul sangat (masih mengomel dihati)

Scene petang:
L - Lama dah sampai U?
P - Tak lah, baru aje. Sebelum lunch tadi rasanya sampai.
L - Amboi..marah ke? (ketawa lagi)
P - Tak lah. Mujur mak ada, boleh jugak borak-borak daripada tunggu U balik. Nyampah I.
L - (ketawa dan berlalu)

p/s:setiap kejadian ada ruang dan hikmahnya. Setiap scene ada peringatan dan pengajaranNYA.. :)

Kesedaran | Kesedaran 2 | Kesedaran 3 | Kesedaran 4

4 comments:

map :) said...

macam ada dalam novel la..apa ye tajuk tu, hurm, aisya sofea punya.. sori x hingat tajuk novel. =.= tp overall terhangat lah!

gurumusafir said...

wah!!2..
nope lah..this real from my mind ok map :)
xd kaitan ngn buku or sape2..
hasil dari kursus kawen ni..
~hehe~

ni sekadar renungan setiap isu y dibincangkan oleh ustaz2..

btw..
thanz map :)
p/s:blh lah lwn aisya sofea pasni hahaha

ashyiqin said...

salam..lama x jenguk blog kmu ni en.senior..haha.. mumtaz? ni nickname glamour sy kat hostel ni!! mne bole ni, saman kang! hahaha.. xpe2, pnjm la, sy maafkan smpena sywal msih berbaki(perasan kan?)..haha..

gurumusafir said...

wsalam..thanz lah ye ashyiqin drop komen..susah2 je.. :)
nama glamour awk??wah!!!bahaya ni..kene tukar ke awk??jgn nanti ada org slh phm plak.. xpasal2 g tnjuk kat umi awk..naya sy ~hehe~
syawal dah nak hbs lah awk...so mtk mf byk2 dlu lah blh??nanti kan terguna lg ssh..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...